Review: Nintendo | Switch

Nintendo Switch

In mijn vrije tijd vind ik het erg leuk om te gamen. Ik ben opgegroeid met Nintendo, en heb dus ook alle consoles. 3 maart 2016 werd de Nintendo Switch gelanceerd. Ik was erg enthousiast en benieuwd naar deze spelcomputer. Vandaag mijn review:

De Nintendo Switch zit in een stevige kartonnen doos. Er staan wat mooie plaatjes op, de inhoud van wat er in de doos zit, en heel veel verdere informatie. De onderdelen van de Switch zelf zit verpakt in folie. Dat is een groot voordeel want zo kunnen bepaalde onderdelen niet beschadigen.

De Nintendo Switch is verkrijgbaar in twee verschillende varianten. Het enige verschil zijn de Joy-Cons. (de controllers van de Switch) Je kan kiezen tussen: Grijs, Of blauw met rood. De tablet is gewoon grijs. Dit is standaard bij elke Switch zo. Je kunt Joy-con controllers ook in andere kleurtjes kopen, maar die zijn alleen apart te koop. Ook zijn er ontzettend veel hoesjes en stickers waar je je switch mee kunt personaliseren.

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

De inhoud van dit product is:

• Nintendo Switch systeem
  • Linker en rechter Joy-Con controllers
  • Nintendo Switch Dock
  • Joy-Con Grip
  • Joy-Con polsbandjes
  • Stroomkabel
  • HDMI Kabel

Ingebouwd in de Nintendo Switch zit 32GB opslagruimte.

Eigenlijk zit alles in de doos om meteen te kunnen starten. Ik merk dat het aansluiten makkelijker is dan de Nintendo Wii en Wii U. Er zijn minder kabels die je moet aansluiten aan de Tv. Dit maakt het ook makkelijker om je switch ergens anders mee naar toe te nemen. Of te wisselen van Tv, Bijvoorbeeld van de woonkamer naar je slaapkamer. Je kan de Switch op verschillende manieren gebruiken. Zoals ik net al zei, kan je er mee op de Tv spelen, maar je kan hem ook in handheld mode gebruiken of op tafel neerzetten door het standaartje uit te klappen. De switch hoeft niet per se in de buurt te zijn van jou Tv, zoals voorheen met de Wii U wel het geval was. De Switch kun je ook gewoon onderweg gebruiken.

Tablet van de Nintendo Switch:

Het design van de switch vind ik erg mooi. Heel simpel en niet te veel poespas. De tablet is gewoon grijs en heeft een touchscreen 6,2 inch LCD scherm met 1280 x 720 resolutie. Hij weegt ongeveer 297 gram (398 gram inclusief Joy-Con-controllers) De tablet voelt niet zwaar aan en ook niet heel licht. Het ligt gewoon makkelijk en fijn in de hand.

Op de bovenkant van de Switch zit de aan en uit knop, de volume knop, de opening van de gamecartridges en de koptelefoon aansluiting zodat je gewoon met oortjes of een koptelefoon kan spelen. Zo heeft je omgeving geen last van het geluid. Haha! Ook kun je je microfoon er op aansluiten.

Op de achterkant zit de standaard. Door de standaard uit te klappen, kun je het systeem recht op zetten op bijvoorbeeld de vloer of een tafel. Ook zit er een microSD-kaartopening in de switch, dat vind ik erg handig. Als laatst zit er nog een USB Type-C-poort in. Hiermee kun je voeding aansluiten.

De batterij van de switch in handheld mode of tafel mode kan ongeveer zes uurtjes meegaan. Dit hangt natuurlijk af van het spel dat je speelt. Sommige spellen kun je maar drie uur spelen. Het Nintendo Switch Systeem Word volledig opgeladen in drie uur.

Nintendo Switch Houder:

De houder van de switch zit er simpel en mooi uit. Het is van hard plastic. Dus het is wel breekbaar. Dit is de houder waar je je Switch in zet om op de tv te kunnen spelen. Of om op te laden. Het mooiste van deze houder vind ik dat er aan de achter kant een klep zit zodat je alle kabels netjes kan opbergen. De Nintendo Switch houder bevat een Systeem aansluiting, voedingsaansluiting, HDMI- Poort en twee USB 2.0-poorten aan de zijkant en een aan de achterkant. Het nadeel van deze houder vind ik, is dat het scherm van de Nintendo Switch kan beschadigen door het er in en eruit halen. Ik raad daarom ook aan om een screen protector op je schermpje te plakken.

Joy-con:

De Joy-cons zijn de controllers van de Nintendo Switch. Ze zijn origineel in het rood/blauw, of in het grijs. Ook kan je verschillende kleurtjes joy-cons los kopen in de winkel. Ik heb de rood met blauwe joy-cons. Ze voelen niet zwaar en liggen lekker in de hand. Je kan ze los gebruiken of in de joy-con houder. De joy-cons zijn makkelijk om aan de Switch te bevestigen. Je schuift ze er zeg maar in. De joy-cons hebben een HD trilfunctie en zorgt daarom voor realistische effecten. De joy-cons kunnen ongeveer twintig uur mee en het duurt drie uur om ze op te laden. Deze joy-cons zijn perfect voor spellen zoals Mario of The Legend Of Zelda, voor spellen zoals Fortnite vind ik de joy-cons minder geschikt.

Het is mogelijk om online te spelen met vrienden zoals het populaire spel Fortnite, maar ook veel classic spellen zijn te spelen op de Switch, zoals Mario en The Legend Of Zelda. Door meerdere Nintendo Switch-systemen aan elkaar te koppelen kun je lokaal multiplayergames spelen. Spellen kun je kopen via de Nintendo shop of gewoon in de winkel. De prijzen van spellen kunnen enorm verschillen.

Ik heb de Nintendo Switch nu zo’n anderhalf jaar. En heb er nog elke dag plezier van. Ik speel voornamelijk op de tv, en heel soms in handheld mode. Ik vind het een hele leuke spelcomputer en heb dan ook geen moment spijt gehad van deze aankoop. Wel moet ik zeggen dat de joy-cons snel kapot gaan, binnen 1 jaar had ik nieuwe joy-cons moeten kopen omdat die van mij kapot waren. Ook vind ik dat de tablet van de Switch snel kan beschadigen door hem in en uit de houder te halen. Verder vind ik het een prima spel computer en heb ik erg geen problemen mee. Hij doet gewoon wat hij moet doen. Leuk om met vrienden te spelen, of alleen.

De Nintendo Switch is online te bestellen of te koop in een elektronica winkel voor ongeveer: €319,-