Review: Zelda Breath Of The Wild wii u

Gisteren, op 3 maart 2017 was het dan eindelijk zo ver! Zelda breath of the wild werd gereleased!

Toen ik nog klein was, speelde mijn vader altijd Zelda. Ik als klein kind vond dat toen al helemaal geweldig. Toen ik wat ouder werd, begon ik het ook zelf te spelen. Ondertussen heb ik elk spel wel 10x uitgespeeld. Ik mag mijzelf dan ook een echte Zelda fan noemen. 🙂 Ik was dan ook erg enthousiast toen de nieuwe Zelda game werd aangekondigd. Gisteren heb ik de hele avond gespeeld en hier dan een review/ eerste indruk van Zelda breath of the wild!

Het spel begon met een mooie cut scene zoals we gewend zijn bij alle andere Zelda games. Ik speelde het spel op de wii u, en de besturing was heel erg wennen. Het spel is er erg op vooruit gegaan. Het beeld is heel erg mooi en past bij deze tijd. Het verhaal is nog een beetje onduidelijk maar langzaam word daar wat meer over verteld. Voor het eerst zijn de stemmen ingesproken bij cut scenes en is de ondertiteling in het Nederlands.

Dit spel bied meer mogelijkheden dan de andere Zelda games. Zo kan je zelf je wapens vinden en moet je voedsel verzamelen en koken om je hartjes bij te vullen. Ook krijg je geen rupees meer door in het gras te slaan, Er staan overal in het spel schatkisten waar wat rupees in kunnen zitten. Je kan wat dingen verkopen om daar rupees voor te krijgen. Je moet nu wat meer moeite doen om ze te krijgen.

It’s about collecting things and going to sell them and then using the rupees you get to buy new thing – Eiji Aounuma.

Ook heb je voor het eerst in het spel ‘magische krachten” zo kan je bewegende voorwerpen stil laten staan, water bevriezen, grote magnetische spullen optillen en verplaatsen en kan je bommen op afstand laten afgaan. Zoals ik net al zei, moet je je wapens zelf verzamelen, je kan ze overal in het spel vinden. Je kan bijvoorbeeld een speer gebruiken, een bijl, een fakkel of een tak. Je kan er meerdere tegelijkertijd meenemen, want deze wapens kunnen ook beschadigen en zelfs kapot gaan! Het voedsel kan je ook overal in de wereld vinden, verzamel verschillende ingrediënten zodat je ook verschillende recepten kan koken zodat je bijvoorbeeld een paar minuten koud bestendig bent.

In het spel lopen er ook wilde dieren rond. Besluip heel zachtjes een paard en spring erop, kalmeer het paard en je kunt er op rijden. Schiet met je pijl en boog op zwijnen en verzamel het vlees.

Ook heb je in dit spel de optie om van kleding te veranderen. Dit kan erg handig zijn als je bijvoorbeeld naar een gebied gaat waar het heel koud of juist heel warm is. Als je dan niet juist bent aangekleed, verlies je je hartjes.

Het spel heeft voor het eerst een open wereld. Het bied veel meer ruimte dan dat we gewend zijn. Is het misschien te ver lopen? Dan teleporteer je toch gewoon? Je kan nu zelfs op hoge bergen klimmen wat ook nog nooit mogelijk is geweest. Het spel heeft veel meer tempels dan de vorige Zelda games. Zo komt er deze zomer en deze winter twee uitbreiding pakketten zodat je nog veel meer game plezier hebt! Dit spel is dus ook niet zomaar uitgespeeld!

Zelda breath of the wild vind ik echt een hele mooie game. Ik ben natuurlijk nog niet zo ver in 1 dag, maar ik kan nu al wel zeggen dat dit het mooiste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Alles is zo realistisch. Ook vind ik het super leuk dat het in het Nederlands gespeeld kan worden. Zo kunnen ook mensen het begrijpen die misschien niet goed engels kunnen lezen. Het spel bied veel mogelijkheden en dat vind ik er zo leuk aan, Andere Zelda games heb ik binnen een week uitgespeeld, met dit spel kan dat zomaar niet. Er is nog zoveel te ontdekken. Dit spel is zeker een aanrader! Mijn complimenten naar Nintendo en de makers van Zelda.

Kijk hier de game trailer van Zelda breath of the wild

Ik kan nu wel heel het verhaal gaan vertellen, maar het is natuurlijk leuker om er zelf achter te komen. 😉

Mocht je van plan zijn om het spel te kopen of wellicht heb je hem al, dan wens ik je veel succes en veel speelplezier! ♥